Een nieuw avontuur in NIEUW ZEELAND

1 augustus 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Hi,

Mijn laatste reis verhaal is van 9 maart, in de tussen tijd is er suuuper veel gebeurd. Ik ben tot 10 april in Byron Bay gebleven, wat super leuk was. Ik heb zoveel mogelijk proberen te werken om geld te sparen en heel erg genoten van alle strand dagjes en feestjes. Nadat ik afscheid genomen had van iedereen in Byron heb ik samen met Marije (nederlands huisgenootje uit Byron) en Dianda (een vriendin van Marije) een roadtrip naar Melbourne gedaan. Hier hebben wij 4 weken over gedaan. Wij zijn van Byron naar Sydney gereden, zijn hier een paar dagen gebleven en toen van Sydney naar Melbourne. Het stuk van Sydney naar Melbourne heeft super veel mooie stops, hier zijn wij onder andere gestopt in Wollongong. Hier woont een vriendin van Dianda, haar ouders zijn Nederlands maar verhuisd naar Australie 30 jaar geleden. Aangekomen in Melbourne was het ineens heel koud, omdat wij helemaal naar onder gereden waren kon je dit flink merken aan de tempratuur en ik heb dan ook een jas moeten kopen. We hebben in Melbourne Koningsdag gevierd, met allemaal nederlanders, nederlandse muziek en kroketten. Het was super leuk!! Melbourne is echt een hele leuke stad met heel veel te doen waardoor wij besloten om onze trip in te korten en niet naar Adelaide te gaan. Na een week in Melbourne zijn wij door gereden om, de Great Ocean Road te gaan doen, een weg langs de kust met heel veel mooie spots om te stoppen en fotos te maken (helaas te koud om te zwemmen). Na de Great ocean Road hebben wij nog een national park bezocht, De Grampians en hebben hier een paar nachten gekampeerd. Omdat het zo onwijs koud was snachts, wij sliepen in een tent bovenop de auto, hadden wij besloten om terug naar Melbourne te gaan. De laatste paar dagen van onze roadtrip hebben wij doorgebracht in Melbourne en daar lekker alles bekeken. Op 8 mei was het tijd om afscheid te nemen van Dianda, zij vloog terug naar Nederland en voor Marije en mij was het tijd om afscheid te nemen van de oostkust van Australie want wij vlogen naar de west kust.

Op 8 mei zijn Marije en ik van Melbourne naar Perth gevlogen. Aangekomen in Perth hebben wij de eerste dagen de stad verkend en genoten van het warme weer. In Melbourne werd het winter maar in Perth werd het zomer dus de bikini kon weer aan. Wij zijn naar Rottnest eiland geweest, een eiland voor Perth waar je alleen mag fietsen. Wij hebben het eiland rondgefietst en lekker gezwommen bij een van de mooie stranden van het eiland. wij ook onze reisgenoten ontmoet, 2 meiden uit Nederland. Bettina uit Friesland en Julie uit Brabant. Met zn 4en hebben wij een auto gehuurd, een 4wheel drive met een rooftop tent (tent op het dak). Wij zijn eerst van Perth naar Esperance gereden, dit ligt beneden Perth. Hier hebben wij 10 dagen over gedaan. Van Perth naar Margaret River, dit is de wijn region dus we hebben wat wijntjes geproefd hier, van Margaret river naar Albany en van Albany naar Esperance. In Esperance heb je super mooie stranden, wit zand met helder blauw water. Ook heb je hier een national park met kangaroos op het strand, hier heb ik dus even een fotootje meegemaakt. HIerna zijn we terug gereden naar Perth door het binnenland, wat betekend 10 uur lang he-le-maal niks. Je komt bijna geen auto tegen, er wonen geen mensen en er is niks behalve outback om je heen. Af en toe zie je een kangaroo of een koe. Terug in Perth aangekomen zijn we naar boven gereden, het plan was om van Perth naar Darwin te rijden in 5 weken tijd. We zijn van Perth naar Kalbarri national park gereden, zijn hier een paar dagen gebleven en zijn toen door gereden naar Sharkbay. Helaas was hier een grote storm waardoor wij een hotelkamer hebben moeten boeken (onze rooftop tent was niet sterk genoeg om de storm door te komen) Hierna zijn we doorgereden naar Exmouth waar wij hebben gezwommen met whalesharks, een ervaring om nooit te vergeten!, vanuit Exmouth zijn we naar Karijini national park gegaan. Wat mij betreft het mooiste national park van Australie. Super mooie natuur, waar we heel veel hikes hebben gedaan. Vanuit hier zijn we naar Broome gereden, hier hebben we eigenlijk lekker gechillt omdat we moe waren van al het kamperen en hiken. Nadat we bijgekomen waren in Broome zijn we naar Darwin doorgereden. We hebben op super veel mooie plaatsen gekampeerd (gratis) en zijn op ontelbaar veel plaatsen gestopt. Teveel om op te noemen. Na bijna 7 weken slapen in een auto kwam onze west kust roadtrip tot een einde.

In Darwin aangekomen hebben Marije en ik afscheid genomen van onze reisgenoten. We zijn nog een week in Darwin gebleven om lekker bij te komen voordat wij aan onze nieuwe tour begonnen. Een tour van 10 dagen door 2 national parken en de outback richting het midden van Australie. Na een week kwamen wij aan in Alice Springs, het midden van Australie. Vanuit hier hadden wij 3 dagen om naar de Uluru te gaan, een heilige rock in de outback. Wij hebben hier geslapen in swags, dit zijn een soort slaapzakken, Iedereen legt zijn swag om het kampvuur heen en zo slaap je in de buitenlucht. Dit was best koud, het werd snachts namelijk 2 graden.. Na deze tour door de outback zijn Marije en ik terug gevlogen naar Byron Bay. Het was drie maanden terug dat wij daar voor t laatst geweest waren maar gelukkig was alles nog steeds hetzelfde. Wij hebben voornamelijk iedereen gezien die wij kenden en genoten van onze laatste dagen in Australie Want na een paar dagen Byron Bay was het tijd om naar Nieuw Zeeland te gaan.

Op 12 juli ben ik samen met Marije naar Queenstown gevlogen. In nieuw Zeeland heb ik een woking holiday visum. Ondertussen ben ik al 3 weken in Nieuw Zeeland. Ik heb werk gevonden, in een restaurant/bar en een huis. In dit huis woon in samen met 2 meiden en 2 jongens, het is een super gezellig huis dichtbij town. Ik weet nog niet hoelang ik hier blijf, ik wil geld sparen om door Nieuw Zeeland te kunnen reizen en dan zie ik het wel weer verder. Het is winter hier, erg koud en ik ben dan ook gister voor het eerst wezen skieen. Super leuke ervaring! Na bijna een jaar weg te zijn geweest heb ik nog geen plannen om naar huis te gaan, ik zie wel hoe het loopt allemaal :)