Aangekomen in Sydney en de eerste week

5 september 2017 - Cairns, Australië

Hoi allemaal!

Ik ben alweer bijna twee weken in Australië dus hier dan eindelijk m'n eerste blog.

Dinsdag 22 augustus was het dan eindelijk zover, na lang voorbereiden ging ik naar Australië. Helaas wel met 12 uur vertraging wegens een cycloon in hong kong. Om 12 uur snachts ging ik dan toch echt de lucht in. de eerste week was ik samen met de groep van Australian backpackers, 10 meiden en 2 jongens. Aangekomen in hong kong hadden we een overstap van ongeveer 6 uur, hierdoor hadden we even tijd om de stad in te gaan met z'n allen. Omdat er een cycloon was, waar we niet veel van hebben gemerkt, was het best rustig in de stad en heel vies heet/plakkerig. Evengoed was het leuk om er even rond te lopen en een paar dingen te bekijken.

Om 1 uur snachts vlogen wij weer door naar Sydney. Daar aangekomen stond het Australian backpackers team ons op te wachten en zijn we direct doorgegaan naar het opera house om een fotootje te maken. S avonds hadden we een bbq en daarna zijn we gaan slapen, iedereen was erg moe en ik had best wel last van een jetlag. De volgende dag was het regeldag. We hebben alles geregeld qua Australisch rekeningnummer, telefoonnummer etc. Verder had ik nog steeds last van een jetlag dus heb ik niet zoveel gedaan die dag. Op zaterdag hadden we een Tour naar de blue mountains, dit is een nationaal park zo groot al België ongeveer. We hebben een wandeling gemaakt, waar we super veel trappen af moesten en daarna weer op natuurlijk, een paar fotootjes gemaakt op een cliff en van het uitzicht genoten. Savonds hebben we gezellig pizza gegeten met z'n allen en zijn we uitgegaan in manley. Zondag stond er een stadswandeling op het programma, nadat we uitgeslapen waren van de avond ervoor zijn we met de Ferry naar de stad gegaan, we hadden super mooi uitzicht op de harbour bridge en het opera house. Na een wandeling door de stad zijn we uiteten gegaan met de groep. Maandag stond niks op de planning dus heb ik lekker even gechillt en een beetje bijgekomen van de drukke dagen.

Dinsdag was de laatste dag met Australian backpackers, nadat we afscheid genomen hadden van de rest van de groep zijn we naar een ander hostel gegaan. Deze was in het centrum van Sydney, met 4 andere meiden uit de groep. In Sydney zijn we van dinsdag tot zondag gebleven. We hebben het hier vooral heel gezellig gehad met elkaar en hebben heel veel van de stad gezien! Op zondag ben ik met nog 3 anderen naar cairns gevlogen, aangezien het in Sydney nog winter is zijn de temperaturen een stuk aangenamer hier! :)

Volgende  keer meer over cairns..

Xxx

1. Shanna:
    5 september 2017
    Jaaaa klinkt super leuk nouk xxx