Geen farmwork meer! Brisbane->Surfers Paradise->Byron Bay

16 januari 2018 - Byron Bay, Australië

Goodmorning!

Ik ben ondertussen al een tijdje in Byron Bay. Ik woon hier in een ''shared house'' met 8 andere backpackers, wat super gezellig is. Ook werk in in een motel, ik maak sochtends van 10 tot 1 de kamers schoon. Hiernaast werk ik ook in een vakantiepark bij de receptie. Ik maak vaak lange dagen, eerst schoonmaken van 10 tot 1, dan even een uurtje op het strand liggen 9 en door naar mn andere werk tot 9.

Ik ben tot eind november op de farm gebleven, het seizoen liep af waardoor iedereen weg ging en we uiteindelijk met een stuk of 15 mensen overbleven, wat eerst 200 was. Het regende ook erg veel in Childers waardoor ik niet zoveel kon werken als ik wilde. Ik heb hier echt een super leuke tijd gehad, veel mensen ontmoet en vooral veel lol gehad tussen het werken door.

Ik ben op zondag vertrokken vanaf Childers naar Brisbane met de Greyhound bus, dit duurde 9 uur in totaal. Eenmaal aangekomen in Brisbane had ik een hostel geboekt in West-End, dit is een super gezellige buurt in Brisbane. Hier zag ik Ashley weer, die al eerder weg was gegaan vanaf de farm. Na 3 dagen in West-End zijn wij van hostel gewisseld, dit hostel was namelijk een beetje buiten het centrum en we wilden in de stad zitten. We zijn naar een hostel in de stad gegaan en hebben een paar leuke dagen gehad. De vorige keer dat ik in Brisbane was heb ik een meisje ontmoet met wie we veel uitgingen. Zij woonde nu nog in Brisbane en we spraken weer af deze week, erg gezellig. Verder heb ik in Brisbane niet veel meer gedaan dan geshopt en gefeest.

Een week nadat ik in Brisbane aankwam zijn wij naar Surfers Paradise gegaan. Dit is een stad ongeveer 1,5 uur van Brisbane vandaan. Er zijn in Surfers Paradise zulke hoge golven dat zwemmen er niet mogelijk is, surfers zijn er ook niet echt. Verder hebben we hier afgesproken met Rhode (van de groepsweek), die wij voor het laatst in Cairns gezien hadden. Na 4 dagen Surfers Paradise zijn wij doorgegaan naar Byron Bay.

In Byron heb ik de eerste dagen alleen maar het strand gezien. Hierna ben ik opzoek gegaan naar werk, wat erg soepel ging, Ik kon gelijk beginnen bij het Bay Motel in de housekeeping. Ik zei vanaf het begin al dat ik graag receptie werk wilde doen ipv housekeeping. De eigenaar van het hotel is erg rijk en heeft veel vakantieparken in Byron. Na een paar weken schoonmaken kreeg ik dan ook een tweede baan erbij, receptie in het Glenn Villa Resort.

Tijdens een avondje uit ontmoette we Marije, een nederlands meisje die bij happy travels werkt. Na even met haar gepraat te hebben vertelde ze dat zij in een huis woont, 10 minuten vanaf het centrum en nog een slaapkamer vrij heeft. Ashley en ik zijn meteen de dag daarna gaan kijken en een paar dagen later konden we er al in. Wij wonen nu met 3 nederlandse meiden, 2 franse, 1 duitse en 2 italiaanse jongens. De huisbaas woont zelf ook in het huis. Met alle meiden is het erg gezellig, we eten vaak samen, gaan uit of zitten gewoon lekker op de bank te kletsen.

Met de kerstdagen heb ik gewerkt. Eerste kerstdag sochtends gewerkt en hierna een lunch gehad van mijn baas in het motel, we hadden kalkoen, groenten, wijn en wodka.. Erg lekker dus. Hierna ben ik samen met mijn 2 duitse collega's naar het strand gegaan en daarna naar de campground waar zij verblijven. S'avonds hadden we een huisfeestje wat ook erg gezellig was. Tweede kerstdag moest ik weer s'ochtends werken en ben ik smiddags naar het strand geweest. Met oud en nieuw heb ik ook gewerkt, savonds hadden we een feest in Lennox Head, wat een halfuurtje rijden in met de auto. Een aantal vrienden van de farm waren ook in Byron voor newyears wat erg gezellig was en erg laat geworden is.. Na ongeveer 2 uur slaap moest ik dan ook weer opstaan om een dag te werken.

Mijn leven bestaat nu vooral uit werken, strand en drankjes doen in de pub. Ook heb ik een skydive geboekt samen met Ashley, Clara en Marije (mijn huisgenoten) dit gaan we binnenkort doen.. Ik probeer zoveel mogelijk dingen te doen en lekker te genieten.. Wat me goed af gaat in de zon en op het strand :)

Mijn plan is om nog tot eind februari in Byron Bay te blijven en daarna naar Nieuw Zeeland te vliegen om een bezoekje te brengen aan Wouter en Menno voor een paar weekjes.

xxxxx