Farm work!

8 november 2017 - Childers, Australië

Hello,

De afgelopen weken zijn heel anders geweest dan mijn eerste weken in Australië,  ik ben blueberrys aan het plukken en zit nu alweer meer dan 5 weken in Childers, een klein dorpje in Queensland.

Toen we in Brisbane waren hebben twee Duitse meiden ons de tip gegeven om hier heen te gaan, na gebeld te hebben met het werk hostel konden we na het weekend gelijk beginnen met werken, blue Berries plukken.

Na een busreis van 8 uur kwamen we aan in Childers, we werden opgehaald van  de bushalte door de eigenaar van het hostel, mel. Het hostel is een werk hostel, het werk word door hun geregeld en je mag hier alleen verblijven als je werkt. Aangekomen in het hostel was het heel anders dan we hadden verwacht. Er zijn hier alleen maar backpackers vanuit de hele wereld en er is een super gezellige sfeer.

Ashley en ik hebben onze eigen kamer die wij 4 weken lang hebben gedeeld met een Koreaanse meid. Sinds deze week hebben we de kamer voor onszelf. Met de andere backpackers in het hostel hebben we ondertussen een hele goeie band, je ziet elkaar vanaf sochtends vroeg tot Savonds laat waardoor je elkaar snel leert kennen. Op vrije dagen doen we vaak leuke dingen zoals naar het strand of naar Bundaberg, dat is een iets grotere plaats met winkelcentrum waar we inkopen kunnen doen. Ook eten we vaak samen met z'n allen, in het begin waren we dan met 40 man, ondertussen zijn er veel mensen weg waardoor er weinig overblijven. Op zaterdag avond hebben we party night omdat iedereen zondags vrij is, super gezellig! Ook zijn er 3 andere Nederlandse backpackers, lieke, Tim en florie. Het is altijd erg gezellig om samen weer even Nederlands te kletsen.

Het werken zelf was heel erg wennen in het begin, elke dag om 4 uur sochtends opstaan, om half 5 met de bus naar de blueberry farm en half 6 beginnen met werken. Het voordeel van vroeg beginnen is dat het nog niet zo warm is waardoor het een stuk aangenamer is in de ochtend dan smiddags. Het werk is per kilo betaald waardoor je erg hard moet werken om wat te verdienen. Ook is het in een soort kas waardoor het 10 graden warmer is binnen dan buiten, op sommige dagen is het 35 graden buiten en 45!! Graden binnen in de kas waar wij werken, op zulke dagen is het niet te doen om veel bessen te plukken.

Het is nog afwachten hoelang we hier blijven, het blueberry seizoen is bijna over en als we niet kunnen werken gaan wij verder reizen om ons verdiende loon weer uit te geven ;)

Xx Anouk

1. Kitty:
    8 november 2017
    Wat leuk om te lezen Anouk! Je werkzaamheden zijn wel weer even wat anders😎 Geniet van je tijd daar in Australië. X Kitty