Cairns - Magnetic island - Whitsundays - Fraser island - Brisbane

23 september 2017 - South Brisbane, Australië

Hallo allemaal,

Ik ben alweer een maand in Australie, de tijd gaat super snel!

Na ongeveer 1,5 week in Sydney waren wij klaar met het ''koude'' weer en wilden we de warmte opzoeken, daarom heb ik met 3 andere meiden een vlucht geboekt naar Cairns. We vlogen zondag om half 8 s ochtends, waardoor we ook lekker optijd in Cairns aankwamen. Meteen hebben we onze bikini en korte broek aangetrokken en zijn we lekker in de zon gaan liggen. Op dinsdag hebben we een tour gedaan naar het Great barrier Reef, we vertrokken om 8 uur sochtends met een boot naar het Reef, daar aangekomen zijn we gestopt op twee plaatsen om te snorkelen. Dit was super gaaf! het water was heel helder waardoor je allerlei verschillende gekleurde vissen zag zwemmen en natuurlijk het rif goed kon zien. Ook hebben we een tour gedaan naar het Daintree forest, dit is een regenwoud. Het regenwoud ligt naast het Great Barrier Reef, wat nergens anders voorkomt in de wereld. We werden s ochtends met een busje opgehaald door onze gids, na een paar uitkijk punten onderweg kwamen we aan in het regenwoud. Hier zijn we uit de bus gestapt en zijn we naar een plek gelopen waar je kon zwemmen, de gids vertelde dat hier geen krokodillen zaten, wat ik toch niet helemaal geloofde dus het water ben ik niet ingegaan. Hierna zijn we gaan varen over de daintree river om krokodillen te spotten. Helaas zat het niet helemaal mee en hebben we maar 2 krokodillen gezien. De rest van de week in Cairns hebben we lekker in de zon gelegen, gezwommen en zijn we naar het strand geweest.

Op zaterdag konden ik en twee andere meiden onze gehuurde camper ophalen en kon de trip langs de oostkust beginnen. Het was heel erg wennen om te rijden in een camper aan de linkerkant van de weg. Aan het beginnen zat iedereen dan ook de hele tijd links! links! links! te schreeuwen als iemand weer eens naar de rechterkant van de weg afweek.

De eerste stop was Magnetic island, we zijn de eerste dag meteen doorgereden naar Townsville waar we op zondag de boot naar Magnetic Island namen. Achter ons hostel lag een wildlife park waar we natuurlijk heen zijn geweest, hier heb ik geknuffeld met een koala en fotos genomen. We verbleven hier 2 nachten, zijn naar het strand geweest en hebben een wandeling gemaakt door een natuurgebied met wilde koalas. Als je goed keek in de bomen kon je ze zien zitten, we hebben er 3 gespot.

Na Magnetic Island zijn we doorgereden naar Airlie Beach. Hier hadden we een tour geboekt, 2 nachten op een zeilboot varen door de Whitsunday eilanden. Op woensdag zijn we aan boord gegaan op de ''Spank me'' boot. Er waren totaal ongeveer 34 mensen met allemaal verschillende nationaliteiten. De eerste dag zijn we gaan varen en stond er genoeg wind om ook te zeilen, een aantal moesten mee helpen met zeilen maar ik koos ervoor om lekker in de zon te blijven zitten ;). Ook hebben we gesnorkeld, het rif was alleen erg lelijk door een cycloon van een paar maanden geleden. Savonds hebben wij gegeten, gekletst en wat kaart spelletjes gedaan met de andere mensen op de boot. De volgende dag werden we al vroeg wakker gemaakt, om 6 uur. We gingen namelijk naar Whithaven beach, waar we als eerste aankwamen omdat het nog zo vroeg was. We hebben op dit eiland rond gelopen en een uitzicht punt bezocht. Dit was een super mooi uitzicht! Ook hebben we gezwommen in het super heldere water, waar ik ook dolfijnen en schilpadden heb gezien in het water. Na whithaven beach zijn we doorgevaren en zijn we gestopt op twee plekken om te snorkelen, de eerste plek was tussen super veel vissen die gewoon met groepen langs je zwommen. De tweede plek was met rif, wat niet zo veel aan was na al die vissen. Op vrijdag gingen wij na een laatste keer snorkelen van de boot af, s avonds was er een afterparty met alle mensen van de boot waardoor wij nog één dag langer in Airlie beach bleven. De afterparty was erg gezellig!

Na Airlie beach zijn we doorgereden richting Hervey Bay. Hier stond een tour gepland van 2 dagen naar fraser island. De afstand van Airlie beach naar Hervey Bay is heel groot, waardoor we een paar dagen hebben gereden om hier aan te komen. Wij vertrokken op zaterdag en kwamen maandag aan in Hervey Bay. Tussendoor zijn we in verschillende plaatsen gestopt om te slapen (op gratis campings) en wat rond te kijken. Op dinsdag zijn we naar de plek gereden waar we ons moesten melden voor de tour, hier aangekomen zijn we met drie 4wheeldrive autos naar fraser island gereden. Wij zaten in de auto bij onze tourguide die ons veel vertelde over dit eiland. Op fraser zijn alleen maar zandpaden die erg moeilijk begaanbaar zijn, we moesten zelfs een aantal keer uitstappen en de auto duwen omdat deze vast stond. We zijn naar een aantal bekende plekken van het eiland gereden en hebben hier rongekeken en foto's gemaakt. We hebben ook heel veel walvissen gezien vanaf het strand. We bleven slapen op het eiland en gingen de volgende dag alweer vroeg op pad. We zijn naar 2 verschillende meren geweest, hebben gezwommen en in de zon gelegen. Hierna zijn we weer terug naar het vaste land gegaan.

Op donderdag moesten wij de camper inleveren in Brisbane, waardoor we vanaf Fraser gelijk door moesten rijden naar Brisbane. We hebben de camper ingleverd en zitten nu in een hostel in de stad. Ik ben nu druk opzoek naar farm work en hoop dat ik dit snel kan vinden.

groetjes Anouk